Optymalizacja strony www

Kod źródłowy strony HTML

Zobacz jak zoptymalizować stronę internetową pod kątem SEO (pozycjonowania) oraz pod kątem szybkości ładowania i jakie dzięki temu odniesiesz zalety!

Optymalizacja stron internetowych pod kątem SEO składa się z kilku części:

  • Wartościowa treść – bardzo istotny element, który wpływa na pozycję strony. Treść powinna być w miarę obszerna i omawiać dany temat strony, powinna też być unikalna – nie powtarzać się na innych stronach internetowych.
  • Struktura nagłówków strony (h1, h2, h3 itd…) – powinny być uszeregowane od największego do najmniejszego, a nagłówek h1 powinien występować tylko jeden raz na stronie.
  • Atrybuty title i alt linków oraz obrazków – ważny aspekt dla wyszukiwarek, choć często niewidoczny dla użytkownika strony; szczególnie istotny przy dużej ilości obrazków na stronie.
  • Mapy strony – dzięki niej robot wyszukiwarki jest w stanie zindeksować wszystkie podstrony w domenie.
  • Metatagi – określenie atrybutów title, description i keywords każdej podstrony w serwisie.
  • Słowa kluczowe – odpowiednio dobrane słowa w odpowiedniej ilości. Słowa kluczowe powinny występować także w treści strony.

 Optymalizacja stron internetowych pod kątem szybkości ładowania się strony:

  • Rozmiar strony – powinien być jak najmniejszy, aby strona ładowała się bardzo szybko.
  • Skrypty na stronie – powinny ładować się tylko te niezbędne do działania strony.
  • Obrazki – powinny być wczytywane w swoich naturalnych wymiarach (nie zmniejszane przez CSS), a ich rozmiar powinien być z góry zdefiniowany w kodzie strony, dzięki czemu przeglądarka jeszcze przed ich załadowaniem wie ile miejsca powinna na nie przygotować.

Zalety optymalizacji:

  • Ułatwienie pozycjonowania strony, strona jest cenniejsza dla wyszukiwarek.
  • Strona jest czytelna, semantyczna i dostosowana do urządzeń pomagających w obsłudze Internetu przez osoby niewidome.
  • Przyśpieszenie ładowania strony, co ma istotne znaczenie dla użytkowników z wolnymi łączami.
  • Łatwe poruszanie się po witrynie dzięki odpowiedniej nawigacji, co powoduje zwiększenie satysfakcji użytkownika i potencjalnego klienta.