Update PageRank

Ostatnia aktualizacja wskaźnika PageRank została dokonana w grudniu 2013.
Co ciekawe, już wtedy szef antyspamowego teamu Google Matt Cutts ogłaszał, że więcej nie będzie aktualizacji tego wskaźnika. Według oficjalnych źródeł ostatnia aktualizacja odbyła się przypadkowo przy okazji innych prac przy wyszukiwarce Google. Czy był to już ostatni update tego legendarnego już wskaźnika? Dużo rzeczy wskazuje, że tak.
Wynika to z faktu, że gigant jakim jest Google postanowił walczyć z osobami sprzedającymi i kupującymi ten wskaźnik w celu podwyższenia widoczności swojej witryny w wyszukiwarce.
Obecna wartość PR jest tylko historyczną wskazówką i trudno określić czy w obecnej chwili dana witryna na moc równą jej oficjalnemu wskaźnikowi PR.
Mimo że od jakiegoś czasu wskaźnik stracił trochę na wiarygodności i nie odzwierciedlał wyników wyszukiwania, jednak cały czas wielu pozycjonerów traktowała go bardzo poważnie. Oczywiście handel linkami nadal kwitnie, dlatego że wiele firm już dawno zmieniło swoją politykę i oferują link w oparciu o wskaźnik DA. Jednak na pewno utrudniło to życie przeciętnym użytkownikom dla których wskaźnik PR był prostym i czytelnym wskaźnikiem analizy technicznej domeny. Na pewno odstraszy to część ludzi od manipulowania wynikami wyszukiwania. Po za tym wskaźnik PR był podatny na oszustwa, a więc strony z wysokim PR nie musiały mieć tak naprawdę wielkiej wartości
Podsumowując, zabieg od strony Google ma logiczne poparcie i można go uznać za zasadny.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close