Linki follow i nofollow

Tworząc stronę internetową często spotykamy się z problemem statusów linków wychodzących, ich ilości oraz umiejscowienia, jak również rozpoznawania przez robota wyszukiwarki Google.

Jeśli mamy stronę internetową o ustalonej już renomie na rynku, może się zdarzyć, że ktoś poprosi nas o wymianę linków albo nawet o wstawienie artykułu sponsorowanego na nasz blog. Czy to rzeczywiście są dobre pomysły?

Na pewno zależy nam na jak najlepszym pozycjonowaniu naszego serwisu. W związku z tym musimy być bardzo ostrożni i w tej sytuacji kierować się następującymi punktami:

  1. Kalkulacja korzyści jakie przyniesie nam dany link
  2. Czy link prowadzi do strony tematycznie związanej z naszą? W przeciwnym wypadku łatwo sobie zaszkodzić.
  3. Gdzie link ma się znaleźć na stronie? Najlepiej unikajmy stopki.
  4. Czy ma to być link follow czy nofollow?
  5. Jaką już mamy ilość linków wychodzących ze strony? Nie powinno ich być zbyt dużo.

Bardzo ważną rzeczą jest pamiętanie o tym, że każdy link wychodzący follow zmniejsza ogólną pozycję naszej witryny. Jeśli mamy nadany już wskaźnik PageRank, to możemy go stracić poprzez zbyt dużą ilość linków tego typu.

Jaka ilość linków jest bezpieczna?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, gdyż zależy to od konstrukcji strony, jej treści oraz ilości linków przychodzących. Dla każdej witryny jest zatem inna. Na pewno musi to wyglądać jak najbardziej naturalnie.

Dlatego też w wielu sytuacjach warto korzystać z tagu „nofollow” który informuje roboty wyszukiwarek aby nie podążały za danym linkiem oraz eliminować straty mocy SEO naszej witryny.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close