3 błędy na stronie internetowej, które wpływają na poziom sprzedaży

Podanie ręki

Firmowa strona internetowa w większości przypadków służy jedynie w celach informacyjnych – ma za zadanie dać potencjalnym klientom szansę na zapoznanie się z ofertą firmy i zapewnić możliwość kontaktu. W takiej sytuacji jej projekt nie musi być szczególnie rozbudowany – wystarczy, że zawiera podstawowe elementy. Sprawa jednak komplikuje się, kiedy za pośrednictwem strony planujemy również prowadzić sprzedaż produktów – przygotowanie sklepu internetowego wymaga dużo większych przygotowań. Niestety łatwo popełnić też błędy, które mogą poważnie wpłynąć na poziom sprzedaży i zniechęcić użytkowników do zakupów.

Nieprofesjonalny wygląd strony

Nawet jeśli zadbamy o łatwy do zapamiętania adres strony, wybierzemy odpowiednie rozszerzenie, by nasza domena internetowa bez trudu trafiała do odbiorców, dla których została stworzona, a nawet zadbamy o zoptymalizowanie dodawanych treści pod kątem SEO – nic z tego nie przyniesie rezultatu, jeżeli po wejściu na stronę użytkownik zobaczy projekt, który jest nie tylko nieatrakcyjny, ale też zbyt skomplikowany. Robiąc zakupy online, nikt nie chce marnować swojego czasu na zastanawianie się, w którym miejscu znajdzie dany produkt i jak dokonać zakupu – takie czynności powinniśmy na stronie wykonywać intuicyjnie. Warto unikać więc dodatków, które tworzą wrażenie chaosu i odciągają uwagę klientów od ich głównego celu – złożenia zamówienia. Powiedzenie, że zakupów dokonujemy przede wszystkim oczami, jest w dużej mierze zgodne z prawdą – nie dotyczy jednak tylko wyglądu samych produktów, ale również wszystkiego, co je otacza. Warto o tym pamiętać i nie pozwolić by nieprofesjonalny projekt graficzny wpłynął na ocenę oferowanych produktów.

Niski poziom zabezpieczeń

Kupując w sklepie internetowym, klienci muszą podać wrażliwe dane osobowe – to nie tylko imię i nazwisko, ale też adres, numer telefonu czy konta bankowego, co jest zawsze związane z pewnym ryzykiem i obawą, że podane informacje trafią w niepowołane ręce. Są jednak sposoby pozwalające zabezpieczyć przesyłane dane, dzięki czemu żadne osoby postronne nie będą miały do nich dostępu. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że największą popularnością cieszą się sklepy, które gwarantują użytkownikom poczucie bezpieczeństwa. W obecnych czasach bardzo trudno o produkt czy usługę, która jest w 100% unikalna, oznacza to, że klienci mogą wybierać między różnymi sklepami i danego produktu nie muszą kupować akurat w naszym sklepie – jeśli nasi konkurenci zapewniają im większe bezpieczeństwo, szansa na to, że stracimy na ich rzecz klientów, jest bardzo wysoka. Warto więc zadbać o rozwiązania jak certyfikat SSL, który nie tylko zabezpiecza połączenie, ale również zwiększa prestiż i wiarygodność strony.

Brak szczegółów oferty

Kupując dany produkt, żaden klient nie chce zastanawiać się, jak on dokładnie wygląda ani czy będzie w stanie spełnić swoje zadanie. Bardzo ważne jest więc przedstawianie szczegółów oferty – powinniśmy zamieszczać na stronie dobrej jakości fotografie oferowanych produktów, ale także ich opis zawierający wszelkie dane techniczne, wymiary i niezbędne uwagi. Przeglądając ofertę sklepu, użytkownik jeszcze przed złożeniem zamówienia powinien być w stanie zapoznać się z wiadomościami na temat produktu i jego ceny, ale także dostępnych produktów powiązanych lub zamienników, a także kosztów dostawy. Przejrzystość oferty wzbudza zaufanie do sprzedawcy i zachęca klientów do wydawania swoich pieniędzy właśnie w tym sklepie.

Są to błędy, które mogą przynieść stronie duże szkody – warto więc zadbać o ich uniknięcie lub szybkie naprawienie, jeśli jednak wystąpią na stronie. Zadbanie o takie elementy, może pomóc znacząco zwiększyć przychody sklepu, dzięki czemu inwestycja w profesjonalny projekt strony szybko się zwróci.

Artykuł sponsorowany.