Google nie czyta znacznika meta title i meta description

Logo HTML5

Wpis ten wyjaśnia co zrobić, gdy Google lub inna wyszukiwarka internetowa nie pokazuje w wynikach wyszukiwania zdefiniowanych na stronie zawartości znaczników meta title oraz description.

Na początek warto zwrócić uwagę na wypowiedź przedstawiciela firmy Google w filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=ueyrb1PhULg

Możemy usłyszeć w nim:

Pozostawiamy sobie prawo do opisania witryny w wynikach wyszukiwania w sposób, który uznamy za najbardziej przydatny dla użytkowników. Często, jeśli posiadasz dobry znacznik meta description, użyjemy go. Ale jeśli uznamy, że nie jest on dobry, np. jest prawie pusty, albo posiada słowo „Untitled”, powtarza się w tej samej formie na każdej stronie serwisu, itp. to możemy uznać, że fragment tekstu ze strony jest lepszy i użyć go w wynikach wyszukiwania. (…) Kierujemy się przy tym dobrem użytkowników i nie zawsze uznajemy, że zawartość meta description jako opis strony jest najlepsza. Webmaster nie ma nad tym całkowitej kontroli.

Trzeba jeszcze zauważyć, że zawartość tego znacznika nie jest brana pod uwagę przy ustalaniu pozycji witryny w wyszukiwarce. Jednak na pewno każdy webmaster chciałby mieć jak największy wpływ na tekst, który zostanie wyświetlony użytkownikowi.

Jak tworzyć meta title i description

  1. Powinien to być wartościowy opis danej witryny, krótka informacja co zawiera dana strona. Nie może to być po prostu lista słów kluczowych. Musi bezpośrednio nawiązywać do treści danej witryny.
  2. Tytuły i opisy wszystkich stron w serwisie powinny być unikalne i się różnić. Nie mogą być takie same. Jeśli nie możemy wymyślić unikalnego tagu meta description to lepiej go pominąć.
  3. Preferowana długość tekstu w znaczniku title to 50-60 znaków, a w znaczniku description to obecnie 150-320 znaków (dane z 2018 roku).
  4. Nie powinny być w nich umieszczane inne znaki niż alfanumeryczne (czyli litery i cyfry), jak np znak cudzysłowie.
  5. Dobrą praktyką jest umieszczenie w meta description wezwań do działania (CTA Call-to-action). Są to krótkie, zachęcające do kliknięcia hasła, które potrafią zachęcić do wyświetlenia zawartości strony, jak np: „Sprawdź”, „Dowiedź się więcej”.

Należy także zauważyć, że nie zawsze opisy automatycznie generowane przez Google będą szkodzić naszej witrynie. Czasem to właśnie one będą zawierać słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników, którzy czegoś szukają, a które mogą nie być w znaczniku meta description naszej witryny.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close