Zobacz jak zoptymalizować stronę internetową pod kątem SEO (pozycjonowania) oraz pod kątem szybkości ładowania i jakie dzięki temu odniesiesz zalety!
Optymalizacja stron internetowych pod kątem SEO składa się z kilku części:
- Wartościowa treść – bardzo istotny element, który wpływa na pozycję strony. Treść powinna być w miarę obszerna i omawiać dany temat strony, powinna też być unikalna – nie powtarzać się na innych stronach internetowych.
- Struktura nagłówków strony (h1, h2, h3 itd…) – powinny być uszeregowane od największego do najmniejszego, a nagłówek h1 powinien występować tylko jeden raz na stronie.
- Atrybuty title i alt linków oraz obrazków – ważny aspekt dla wyszukiwarek, choć często niewidoczny dla użytkownika strony; szczególnie istotny przy dużej ilości obrazków na stronie.
- Mapy strony – dzięki niej robot wyszukiwarki jest w stanie zindeksować wszystkie podstrony w domenie.
- Metatagi – określenie atrybutów title, description i keywords każdej podstrony w serwisie.
- Słowa kluczowe – odpowiednio dobrane słowa w odpowiedniej ilości. Słowa kluczowe powinny występować także w treści strony.
Optymalizacja stron internetowych pod kątem szybkości ładowania się strony:
- Rozmiar strony – powinien być jak najmniejszy, aby strona ładowała się bardzo szybko.
- Skrypty na stronie – powinny ładować się tylko te niezbędne do działania strony.
- Obrazki – powinny być wczytywane w swoich naturalnych wymiarach (nie zmniejszane przez CSS), a ich rozmiar powinien być z góry zdefiniowany w kodzie strony, dzięki czemu przeglądarka jeszcze przed ich załadowaniem wie ile miejsca powinna na nie przygotować.
Zalety optymalizacji:
- Ułatwienie pozycjonowania strony, strona jest cenniejsza dla wyszukiwarek.
- Strona jest czytelna, semantyczna i dostosowana do urządzeń pomagających w obsłudze Internetu przez osoby niewidome.
- Przyśpieszenie ładowania strony, co ma istotne znaczenie dla użytkowników z wolnymi łączami.
- Łatwe poruszanie się po witrynie dzięki odpowiedniej nawigacji, co powoduje zwiększenie satysfakcji użytkownika i potencjalnego klienta.